Ranking platform e-learning dla firm z sektora MŚP oraz indywidualnych ekspertów

Poniższy ranking, prezentuje sześć z przetestowanych przeze mnie w ostatnim roku kilkunastu platform e-learning. Tam, gdzie potrzebujemy zaawansowanego raportowania, mierzenia rezultatów, tworzenia spersonalizowanych ścieżek rozwojowych, budowania zaawansowanych programów szkoleniowych, tworzenia interaktywnych szkoleń e-learning w formacie SCORM sprawdzą się profesjonalne platformy LMS. Tam, gdzie stawiamy na video learning w uproszczonych procesach szkoleniowych, skierowanych do mniejszych, jednorodnych grup pracowników, lub szukamy platformy do sprzedaży swojego autorskiego kursu on-line – platformy typu VoD będą najlepszym rozwiązaniem.

Platformy różnią się między sobą funkcjonalnościami, bo za każdym rozwiązaniem stoi inna koncepcja, inna wartość. Nie oznacza to jednak, że jeżeli jakaś platforma nie spełnia wszystkich kryteriów, to nie będzie dobrym wyborem. Może być najlepszym! To zależy od celów biznesowych firmy, jej potrzeb, wizji learning ekosystemu, poziomu zarządzania szkoleniami jaki firma chce wdrożyć oraz budżetu. Prezentowane rozwiązania odpowiadają na potrzeby bardzo zróżnicowanego sektora MŚP, mikroprzedsiębiorców oraz organizacji non-profit.

czego dowiesz się z rankingu?

1

które platformy dedykowane są profesjonalnego e-learningu, a które do sprzedaży kursów on-line

2

jakie są atuty, cechy i zastosowania każdej z platform

3

którym dostawcom na rynku i dlaczego warto się przyjrzeć

ranking platform e-learning

PLATFORMASkyierWebToLearnKogiduLearncomMoodleEdito E-learning
Nazwa dostawcyMaciej Loch IT MonsterWebToLearn Sp. z o.o.Wecreo Sp. z o.o.LLidero Sp. z o.o.Delta Interactive Sp. z o.o.Ideo Sp. z o.o.
Typ platformyVoDVoDLMSLMSLMSLMS
Model udostępnieniausługa (SaaS)usługa (SaaS)usługa (SaaS)usługa (SaaS)wdrożenie na serwerze Klienta lub dostawcywdrożenie na serwerze Klienta lub dostawcy
Dostęp (7/24h)TAKTAKTAKTAKTAKTAK
Podpięcie własnej domenyTAKTAKTAKTAKTAKTAK
ResponsywnośćTAKTAKTAK – oprócz smartfonaTAKTAKTAK
Standard WCAGnie dotyczynie dotyczyNIETAKTAKTAK
SkalowalnośćTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Integracja z innymi systemami HRnie dotyczynie dotyczyTAKTAKTAKTAK
Wersja językowa angielskaTAKNIENIETAKTAKTAK
Personalizacja interfejsuNIETAKTAKTAKTAKTAK
Kreator zewnętrznej stronyTAKTAKNIENIENIETAK
Obsługa SCORMnie dotyczynie dotyczySCORM 1.2.SCORM 1.2, SCORM 2004SCORM 1.2, SCORM 2004SCORM 1.2, SCORM 2004
Obsługa formatu videoTAKTAKTAKTAK – w playerzeTAKTAK
Obsługa formatu pfdTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Moduł tekstównie dotyczynie dotyczyTAKTAKTAKTAK
Moduł ankietnie dotyczynie dotyczyTAKTAKTAKTAK
Narzędzia do tworzenia interaktywnych ćwiczeńnie dotyczynie dotyczyNIENIETAKTAK
Narzędzia do tworzenia contentu multimedialnegonie dotyczynie dotyczyTAKNIETAKTAK
Utworzenie bazy wiedzyTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Tworzenie ścieżek rozwojowychNIETAKTAKTAKTAKTAK
Zarządzanie kompetencjaminie dotyczynie dotyczyNIENIETAKNIE
Warunki dostępnościTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Różne uprawnienia użytkownikówTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Struktura organizacjiNIETAKTAKTAKTAKTAK
Grupowanie odbiorców w dowolną liczbę grupNIETAKTAKTAKTAKTAK
Odseparowanie danych dla grupNIETAKTAKTAKTAKTAK
Możliwość rozbudowy profiliNIETAKTAKTAKTAKTAK
Samodzielne dodawanie i udostępnianie kursówTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Masowe działania na grupach lub użytkownikachTAKTAKTAKTAKTAKTAK
RaportyTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Blended-learningnie dotyczynie dotyczyNIENIETAKTAK
Moduł wirtualnych klasNIETAKTAKTAKTAKTAK
CertyfikatyNIETAKTAKTAKTAKTAK
Grywalizacjanie dotyczynie dotyczyTAKTAKTAKTAK
Komunikacja poprzez wiadomości wewnętrzneTAKTAKNIENIENIETAK
Ogłoszenia dla wybranych grupTAKTAKNIENIETAKNIE
Automatyczne powiadomieniaTAKTAKTAKNIENIETAK
Kalendarz – różne kategorie wpisówNIENIENIENIETAKTAK
Forum i czatNIETAKNIETAKTAKTAK
FAQNIETAKTAKNIENIETAK
Komentarze do lekcjiTAKTAKNIENIETAKNIE
Śledzenie postępówTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Social learningTAKTAKNIETAKTAKNIE
Współpraca grupowaNIENIENIENIETAKNIE
Uwierzytelnienie oraz autoryzacjaTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Polityki i zgodyTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Archiwum usuniętych danych użytkownikanie dotyczynie dotyczyTAKTAKNIENIE
Zapobieganie nieautoryzowanemu dostępowiTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Moduł do sprzedaży kursówTAKTAKnie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczy
Usługa hostingu oraz wsparcia technicznego dla platformyTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Czas reakcji na zgłoszenia błędów działania platformybłąd krytyczny – do 2 h
błąd niekrytyczny – do 2 h
błąd krytyczny – do 2 h
błąd niekrytyczny – do 24 h
błąd krytyczny – do 2 h
błąd niekrytyczny – do 24 h
błąd krytyczny – do 4 h
błąd niekrytyczny – do 2 h
błąd krytyczny – do 8 h
błąd niekrytyczny – do 24 h
błąd krytyczny – do 4 h
błąd niekrytyczny – do 24 h
Administracja platformą oraz użytkownikamiTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Help desk dla użytkownikówTAKNIETAKTAKNIETAK
Wsparcie merytoryczneTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Dodatkowe informacjemini-recenzjamini-recenzjamini-recenzjamini-recenzjamini-recenzjamini-recenzja
TestTestTestZapytaj o demoZapytaj o demoZapytaj o demo

dodatkowe informacje

SKYIER

Gdyby były przyznawane nagrody za najlepszy support na rynku dla platform VoD – Skyier z pewnością zdobyłby główną nagrodę. Przez ostatnie miesiące pod kątem sprzedaży własnego kursu on-line (po kliknieciu otwarcie strony w nowej karcie) przetestowałam kilka platform VoD i podejście zespołu Skyiera jest naprawdę wyjątkowe. Model biznesowy, zawierający płatność prowizji może paradoksalnie sprzyjać tym, którzy dopiero startują z własnym biznesem on-line i nie wiedzą jaki uda się im osiągnąć rezultat, nie są też jeszcze na etapie masowych sprzedaży.

Skyier bierze na siebie część ryzyka, nie ogranicza funkcjonalności, nie nakłada limitu użytkowników – proponuje comiesięczne płatności abonamentowe na bardzo przystępnych warunkach. Prowizja jest płatna tylko wtedy, kiedy zostaje wygenerowana sprzedaż. Proces uczenia się narzędzia jest również szybki, ze względu na to – że platforma zawiera wyłącznie kluczowe funkcjonalności niezbędne do wystartowania ze sprzedażą autorskiego kursu on-line. Członkowie zespołu Skyiera udzielają też wparcia merytorycznego na etapie uruchomienia pierwszego kursu on-line – to wiedza bezcenna dla każdego eksperta, któremu samodzielnie trudno jest ułożyć cały proces. Skyier – to idealna platforma na bezpieczny start.

Dla kogo?

  • Przedsiębiorcy
  • Trenerzy
  • Eksperci dziedzinowi

Dla jakich głównie branż?

  • brak ograniczeń

Największy odsetek klientów jest z branży:

  • edukacyjnej
  • konsultingowej
  • prawniczej

Atuty platformy

  • prostota obsługi, tutorial – możliwy szybki start sprzedaży własnych kursów
  • możliwy dostęp do zakupionego kursu dla wielu osób (opcja wielu licencji)
  • ciekawa opcja tworzenia społeczności i postów z dostępem publicznym, wokół klientów lub wokół wybranych kursów
  • najniższe czasy reakcji na rynku na zgłaszane błędy!
  • niska inwestycja na start!

Wartości dodane tylko dla naszych klientów! Niedostępne na rynku!

  • w cenie licencji bezpłatne wsparcie przy stworzeniu strony sprzedażowej kursu on-line
  • Jeśli planujesz szybko wystartować ze sprzedażą własnego kursu on-line lub nie chcesz inwestować za dużych środków na start – Skyier będzie dobrym, bezpiecznym rozwiązaniem.
  • Napisz do nas: a uzyskasz preferencyjne warunki na usługę konfiguracji platformy i integracji. Zapłacisz jednorazowo tylko 879,00 zł netto i zyskasz możliwość szybkiego startu sprzedaży kursu! Nie trać czasu na uczenie się konfiguracji i integracji – zleć to specjalistom, a zaoszczędzony czas wykorzystaj na produkcję kursu!

WebToLearn

To prawdziwa gwiazda wśród platform VoD. Najbardziej rozbudowana polska platforma do sprzedaży kursów online! Z imponującą ilością wdrożeń (ponad 2300!) i zaawansowanymi mechanizmami do zwiększania sprzedaży takimi jak: „one time offer”, dosprzedaż, kody rabatowe, sprzedaż zestawów, możliwość ustawiania różnych promocji itd. Platforma WebToLearn to potężne narządzie, które stwarza bardzo duże możliwości zarządzania sprzedażą i pracy z klientami, również potencjalnymi np. dzięki możliwości ich segmentacji, budowaniu lejków sprzedażowych, wbudowanemu systemowi do mailingu, mechanizmowi odzyskiwania transakcji, możliwości zapisów na przedsprzedaż itd.

WebToLearn świadczy za dodatkową opłatą usługę konfiguracji platformy oraz indywidualne konsultacje. Co ma znaczenie (w szczególności przy planowanym wyższym poziomie obrotów) nie pobiera prowizji od transakcji sprzedaży. Na etapie udostępnienia kursu zwracają uwagę na platformie stosunkowo duże możliwości zarządzania kursantami, jak również warunkami dostępności do poszczególnych lekcji i egzaminów. Z tego powodu platforma może być również wykorzystywana do działań szkoleniowo-rozwojowych opartych o video learning.

Dla kogo?

  • Agencje marketingowe
  • Nauczyciele i wykładowcy
  • Organizatorzy wydarzeń
  • Przedsiębiorcy
  • Trenerzy
  • Twórcy internetowi

Dla jakich głównie branż?

  • każdej – brak ograniczeń
  • firma posiada ponad 2 300 wdrożeń i doświadczenie w większości branż

Atuty platformy

  • zaawansowane funkcjonalności wspierające procesy sprzedaży kursów on-line
  • brak prowizji od sprzedaży kursów!
  • szerokie poziomy uprawnień (ról) do zarządzania platformą
  • szerokie możliwości integracji z dodatkowymi systemami
  • alternatywna możliwość wykorzystania platformy jako platformy e-learning w procesach szkoleniowych lub jako bazy wiedzy

Wartości dodane tylko dla naszych klientów! Niedostępne na rynku!

  • w cenie rocznej licencji dodatkowy (trzynasty) miesiąc korzystania z platformy gratis!
  • 60 minut indywidualnej konsultacji na etapie wdrażania!
  • propozycja obejmuje konfigurację platformy oraz integrację z systemami zewnętrznymi, tj.:
    • personalizację wyglądu platformy
    • personalizację menu
    • podpięcie systemu płatności
    • podpięcie systemu fakturowania
    • podpięcie systemu mailingowego
    • wgranie pierwszego produktu online
    • dodanie miniatury kursu/lekcji
    • podpięcie subdomeny do platformy
    • podpięcie Regulaminu i Polityki prywatności
    • utworzenie linku sprzedażowego

Jeśli zależy ci na zaawansowanych opcjach sprzedaży, szybkim starcie, nie chcesz tracić czasu na konfigurację platformy, szukanie specjalistów od integracji, ponoszenia dodatkowych kosztów – WebToLearn będzie doskonałym rozwiązaniem!

Kogidu

W przypadku Kogidu jedna cecha od razu zwraca uwagę: jest to niezwykle przyjazna platforma LMS. Sposób kategoryzowania materiałów edukacyjnych oraz nadawanie im priorytetów wprowadza przejrzystość i porządek. Zbieranie punktów, odblokowywanie kolejnych poziomów i zadań, rankingi, zdobywanie odznak buduje zaangażowanie. Platforma pozwala na realizowanie rozbudowanych procesów szkoleniowych dzięki możliwości łączenia kursów w ścieżki rozwojowe oraz daje możliwości szerokiego raportowania na temat uzyskanych rezultatów: dotyczących postępów indywidualnych użytkowników, zbiorczych danych o każdym szkoleniu, module, czy grupie – również dla danego regionu lub makroregionu.

Od strony biznesowej warto zwrócić uwagę na wprowadzony przez dostawcę plan elastyczny, w którym opłaty są uzależnione od ilości aktywnych użytkowników, a nie ilości założonych kont! W przypadku, gdy frekwencja na szkoleniach e-learning jest związana z pikami (czasowymi większymi obciążeniami platformy) – taki model rozliczeń, w połączeniu z atutem jakim jest posiadanie platformy „w stanie gotowości” – może okazać się bardzo ekonomiczny. Dostawca platformy firma Wecreo Sp. z o.o. świadczy również usługi produkcji dedykowanych szkoleń e-learning.

Dla kogo?

  • dla firm planujących realizację zdalnych procesów szkoleniowych i rozwojowych pracowników
  • dla firm realizujących szkolenia dla sieci partnerskiej
  • dla firm o zróżnicowanej ilości pracowników (różne opcje abonamentowe)
  • już od 50 osób, nawet do kilku tysięcy

Dla jakich głównie branż?

  • każdej – brak ograniczeń

Największy odsetek klientów jest z branży:

  • medycznej (ciekawe, dedykowane rozwiązanie)
  • budowlanej
  • handlowej

Atuty platformy

  • intuicyjny interfejs, prostota obsługi
  • optymalny zestaw funkcjonalności dla prowadzenia angażujących procesów szkoleniowo-rozwojowych
  • mechanizmy grywalizacyjne – w tym rankingi nie tylko indywidualne ale również grupowe!
  • rozbudowane możliwości raportowania
  • bardzo dobre wsparcie techniczne i merytoryczne

Wartości dodane tylko dla naszych klientów! Niedostępne na rynku!

  • przy zakupie abonamentu “Standard” lub “Premium” 10% rabatu od opłaty konfiguracyjnej
  • oraz darmowy miesiąc zarządzania platformą!

Niezależnie dostawca oferuje atrakcyjne rabaty przy płatności rocznej!

Kogidu będzie idealnym rozwiązaniem jeżeli szukasz intuicyjnej i ekonomicznej platformy LMS do zdalnego szkolenia pracowników.

LEARNCOM

Platforma Learncom to rozwiązanie, które sprawdzi się świetnie zarówno w organizacji procesów szkoleniowych on-line dla kilkutysięcznej grupy pracowników, jak również dla zespołu kilkudziesięcioosobowego. Platforma jest intuicyjna w obsłudze, a dzięki mechanizmom grywalizacyjnym takim jak: punkty, rankingi indywidualne i zespołowe, jest również angażującą przestrzenią do pozyskiwania wiedzy. Platforma Learncom spełnia standard WCAG, dzięki czemu może być użytkowana przez osoby z niepełnosprawnościami i wykorzystywana w projektach realizowanych przez sektor publiczny oraz NGO.

Ciekawą opcją oferowaną przez LLideroSp. z o.o. – dostawcę platformy, jest możliwość użytkowania platformy wraz z bogatą biblioteką szkoleń gotowych e-learning. Szkolenia poświęcone są m.in. tematyce menadżerskiej, ogólnorozwojowej, sprzedażowej czy cyberbezpieczeństwu, ich autorami są uznani eksperci dziedzinowi. Dla firm, które stoją przed wyzwaniem tworzenia zaawansowanych programów rozwojowych e-learning, przydatnym rozwiązaniem może stać się oferowany przez dostawcę (jako dodatkowa usługa, niezależna od platformy) system Effect Factor. Dostawca świadczy również usługi produkcji dedykowanych szkoleń e-learning.

Dla kogo?

  • dla firm planujących realizację zdalnych procesów szkoleniowych i rozwojowych pracowników
  • dla firm realizujących szkolenia obowiązkowe
  • (cyberbezpieczeństwo, antymobbing, BHP)
  • dla firm o zróżnicowanej ilości pracowników
  • już od 50 osób, nawet do kilku tysięcy

Dla jakich głównie branż?

  • każdej – brak ograniczeń

Największy odsetek klientów jest z branży:

  • finansowej i ubezpieczeniowej
  • medycznej i farmaceutycznej
  • przemysłowej
  • telekomunikacyjnej
  • transportu
  • sektora publicznego

Atuty platformy

  • intuicyjny interfejs, prostota obsługi
  • szybkie udostępnienie – w ciągu 2 tygodni,
  • ciekawa biblioteka szkoleń gotowych
  • standard WCAG
  • mechanizmy grywalizacyjne

Wartości dodane tylko dla naszych klientów! Niedostępne na rynku!

  • specjalne, bardzo atrakcyjne ceny na dostęp do pakietów gotowych szkoleń e-learning dla MŚP – propozycje nie tylko dla dużych, ale również mniejszych zespołów – nawet 10 osobowych!
  • wydłużenie dostępu do szkoleń z 6 aż do 12 miesięcy – bez żadnych dopłat!

Learncom będzie bardzo dobrym rozwiązaniem jeżeli planujesz szybko uruchomić działania e-learning w firmie, szukasz intuicyjnej platformy, i chętnie skorzystasz z biblioteki szkoleń gotowych
ograniczając koszty produkcyjne.

Moodle

Moodle jest jedną z najbardziej popularnych w świecie platform do zarządzania szkoleniami. Dostarczany jest bezpłatnie jako oprogramowanie open source, na licencji GNU General Public License. Koszt jaki jest ponoszony w trakcie zakupu dotyczy opłaty dla dostawcy za instalację oraz konfigurację. Oczywiście (jak w każdym przypadku) dochodzą do tego również koszty utrzymania i obsługi platformy, w zależności po czyjej są stronie. Moodle może zostać wdrożony na serwer Klienta lub serwer dostawcy. Największą zaletą wdrożenia Moodle są jego bardzo duże możliwości kastomizacji oraz integracji z systemami HR. Dzięki społeczności, która ciągle pracuje nad rozwojem Moodle jest on już dostępny w 120 językach.

Platforma jest przystosowana nie tylko do obsługi procesów e-learning, ale również blended learning! Platforma spełnia standardy WCAG. Posiada mechanizmy grywalizacyjne. Dzięki integracji z zewnętrznymi narzędziami typu: fora, wiki, czaty, blogi wspiera social learning i współpracę w grupie. Delta Interactive – firma specjalizująca się we wdrażaniu Moodle i jego adaptacji pod potrzeby klienta proponuje bardzo atrakcyjne stawki oraz szybkie terminy instalacji. Dodatkowo dostawca świadczy również usługi produkcji dedykowanych szkoleń e-learning.

Dla kogo?

  • dla firm planujących realizację zdalnych procesów szkoleniowych i rozwojowych pracowników
  • dla firm realizujących szkolenia obowiązkowe
  • dla firm o zróżnicowanej ilości pracowników
  • już od 50 osób, nawet do kilku tysięcy

Dla jakich głównie branż?

  • każdej – brak ograniczeń

Największy odsetek klientów jest z branży:

  • finansowej i ubezpieczeniowej
  • medycznej i farmaceutycznej
  • edukacyjnej, firm szkoleniowych
  • telekomunikacyjnej
  • handlowej
  • sektora publicznego i NGO’s

Atuty platformy

  • wysokie możliwości rozwoju, kastomizacji oraz integracji z dodatkowymi wtyczkami
  • kalendarz (możliwość dodawania różnego rodzaju wydarzeń)
  • zaawansowane opcje zarządzania szkoleniami i grupami użytkowników
  • mechanizmy grywalizacyjne (punkty, odznaki, tablica wyników)
  • blended-learning

Wartości dodane tylko dla naszych klientów! Niedostępne na rynku!

  • 2 h szkolenia dla administratora gratis

Moodle będzie świetnym rozwiązaniem jeżeli potrzebujesz zaawansowanej platformy LMS, którą można dostosować pod indywidualne potrzeby. Atutem tego rozwiązania jest jej forma udostępnienia jako „open source” oraz brak opłat licencyjnych– wyjątkowo przydatne w przypadku finansowania wdrożenia ze środków unijnych.

Edito E-learning

Platforma Edito E-learning oferowana przez Ideo Sp. z o.o. jest bardzo ciekawym rozwiązaniem, ponieważ łączy funkcjonalności platformy e-learning z funkcjonalnościami serwisu www. Umożliwia dzięki temu realizację zarówno funkcji edukacyjnych, jak i informacyjnych. Platforma spełnia standardy WCAG, dlatego może być użytkowana przez osoby z niepełnosprawnościami. Już standardzie daje możliwości szerokiego raportowania: możemy generować raporty dla wybranego szkolenia, dla wybranego elementu szkolenia, dla wielu grup użytkowników oraz dla wybranej grupy użytkowników.

Baza wiedzy jest powiązana z systemem uprawnień, dzięki czemu można nadawać użytkownikom ograniczone dostępy do dokumentów lub całych kategorii. Uwagę zwracają również zaawansowane opcje zarządzania kalendarzem np. przypisywanie wydarzenia do wybranych grup użytkowników. Przydatną opcją jest również możliwość tworzenia harmonogramu powiadomień dla wybranych szkoleń, dzięki czemu możemy zmotywować użytkowników do rozpoczęcia lub zakończenia szkolenia. Bardzo przydatną opcją jest również możliwość samodzielnego projektowania ankiet, formularzy aplikacyjnych czy sond poszkoleniowych. Ich wyniki można prezentować w formie graficznej.

Dla kogo?

  • dla firm planujących realizację zdalnych procesów szkoleniowych i rozwojowych pracowników
  • dla firm realizujących szkolenia obowiązkowe
  • dla firm o zróżnicowanej ilości pracowników
  • już od 50 osób, nawet do kilku tysięcy

Dla jakich głównie branż?

  • każdej – brak ograniczeń

Największy odsetek klientów jest z branży:

  • finansowej i ubezpieczeniowej
  • medycznej i farmaceutycznej
  • edukacyjnej, firm szkoleniowych
  • telekomunikacyjnej
  • handlowej
  • sektora publicznego i NGO

Atuty platformy

  • autorski system, który można dowolnie rozwijać pod potrzeby klientów
  • możliwość tworzenia z poziomu platformy interaktywnego kontentu oraz testów
  • ciekawa opcja importu pliku PDF, który automatycznie konwertowany jest na slajdy w platformie,
  • blended learning
  • w standardzie dodatkowo strona www (CMS) oraz newsletter.

Wartości dodane tylko dla naszych klientów! Niedostępne na rynku!

  • pakiet konsultacji (pomocy technicznej) w wymiarze 20 h!

Edito E-learning będzie świetnym rozwiązaniem jeżeli potrzebujesz zaawansowanej platformy LMS z dużymi możliwościami kastomizacji oraz potrzebujesz możliwości wielokanałowej komunikacji na platformie.

Planujesz wdrożyć platformę e-learning?
Nie wiesz, która najlepiej spełni Twoje oczekiwania? Potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się ze mną.
Call Now Button Przewiń do góry